Zlatan Ibrahimovic nieuw WK-boegbeeld Visa

Zlatan Ibrahimovic nieuw WK-boegbeeld Visa
  • Sponsoring
  • 18 apr 2018 @ 14:19
  • 31516 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • EndorsementWK VoetbalMerkenVoetbal

Visa heeft profvoetballer Zlatan Ibrahimović aangekondigd als het nieuwe gezicht van zijn wereldwijde campagne in aanloop naar het WK Voetbal deze zomer in Rusland. Visa is officiële betaalpartner van FIFA.

'Ik ben ongelooflijk trots om samen te werken met de wereldleider in betalingen', zegt Ibrahimović in zijn nieuwe rol als boegbeeld van Visa’s FIFA World Cup-campagne. 'Ik probeer altijd de beste te zijn in voetbal, dus een samenwerking met Visa staat voor hetgeen waar ik constant naar streef – de beste zijn.'

Als een van de meest gevierde en actieve voetballers in de wereld, heeft Zlatan 33 bekers gewonnen in zijn carrière, spelend voor negen teams in Engeland, Frankrijk, Italië, Nederland, Spanje, Zweden en de Verenigde Staten. Zlatan wordt beschouwd als een van de beste voetballers van zijn generatie.

Vijftalige VN-ambassadeur

Zlatan is niet alleen bekend om zijn sporttalent, maar ook om zijn karakter en wereldwijde erkenning. Geboren in Zweden met een Bosnische vader en Kroatische moeder, spreekt deze voetballegende, ambassadeur van de Verenigde Naties en zakenman, vijf talen en belichaamt hij het wereldwijde karakter van het merk Visa.

'We zijn ons altijd bewust geweest van Zlatan’s indrukwekkende prestaties op het veld, universele aantrekkingskracht en kleurrijke persoonlijkheid', aldus Lynne Biggar, Chief Marketing & Communications Officer van Visa. 'Bij Visa zijn wij erg enthousiast over de samenwerking met Zlatan om onze WK-campagne en productinnovatie tot leven te brengen en met fans wereldwijd contact te leggen. Zo laten we wederom zien: Visa is ‘Everywhere You Want To Be’.'

Reis van Zlatan naar WK

De reis van Visa en Zlatan gaat komende maand van start. Reis mee en sluit je aan bij de 31 miljoen volgers op Instagram via @iamzlatanibrahimovic of bezoek Visa.com. Of die reis Zlatan zelf ook naar het WK brengt, is een interessante vraag. De afgelopen dagen staken geruchten de kop op dat hij zich mogelijk weer aansluit bij het Zweeds elftal, dat zich ten koste van Oranje plaatste voor het wereldkampioenschap.

Visa sponsort veel sport en events. De wereldwijde aanbieder van betalingstechnologie verbindt consumenten, bedrijven, financiële instituties en overheden in meer dan 200 landen door middel van snelle, veilige, en betrouwbare elektronische betalingen. 

Lees een analyse van het merk Zlatan op Marketingfacts.nl.




Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Stichting SponsorRingen