Adidas verlengt tot 2023 met Feyenoord

Adidas verlengt tot 2023 met Feyenoord
  • Sponsoring
  • 6 feb 2018 @ 09:43
  • 9712 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • MerkenE-commerceSponsorshipVoetbal

Het kampioenschap is uit beeld verdwenen, maar Adidas blijft ook de komende vijf jaar als strategisch partner aan Feyenoord verbonden. Na een succesvolle samenwerking sinds de start van het seizoen 2014-2015, ondertekenden beide partijen maandag een nieuw contract.

De huidige verbintenis is tussentijds opengebroken en verlengd tot en met 30 juni 2023, wat betekent dat alle teams van Feyenoord en Sportclub Feyenoord ook in de komende vijf seizoenen in tenues van Adidas zullen spelen.

Sinds de komst van Adidas in 2014 heeft Feyenoord een uniek distributiemodel voor de officiële clubkleding waarin alle Feyenoord/adidas-kleding alleen verkrijgbaar is bij de officiële Feyenoord-verkoopkanalen. Mede dankzij het structurele groeiende succes van dit model zijn beide partijen verheugd om opnieuw tot een mooie overeenkomst te zijn gekomen.

Webshop Feyenoord presteert 'boven verwachting'

Gavin Thompson, Senior Vice President Region West van Adidas Western Europe, toonde zich zeer gelukkig nadat het nieuwe contract was ondertekend. ‘Wij zijn enorm trots met dit nieuwe contract bij Feyenoord. De club, de stad, de supporters, het past allemaal geweldig bij het merk Adidas. Bovendien is het succes van de winkels en de webshop ver boven onze verwachtingen uitgestegen. Dit zijn de belangrijkste redenen om het contract open te breken en te verlengen voor een langere periode. We kijken uit naar al het moois dat komen gaat.’

Feyenoords commercieel directeur Mark Koevermans is erg tevreden over de contractverlenging tussen adidas en Feyenoord. ‘Adidas is wereldwijd een absoluut A-merk in het voetbal en past fantastisch bij de club. Al vanaf dag één krijgen we lovende reacties van supporters over het merk en dat laat zich zien in de populariteit van de shirts en andere wedstrijd- en trainingskleding. We zijn bijzonder trots dat Adidas ons het vertrouwen geeft voor de toekomst met deze sterk verbeterde overeenkomst.’


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Stichting SponsorRingen