
Verstappen, Ricciardo en Coulthard bij Jumbo Racedagen
Jumbo Supermarkten maakt zich op voor de derde editie van de Jumbo Racedagen op Circuit Zandvoort. Naast Max Verstappen zullen ook Daniel Ricciardo en David Coulthard in actie komen.

Roompot blijft hoofdsponsor wielerploeg
Roompot Vakanties zal ook de komende twee jaar optreden als hoofdsponsor van de pro-continentale wielerploeg. De samenwerking is verlengd tot 2021, met een optie voor nog twee jaar.

Peugeot steunt nieuwe tennisgeneratie
Vier aanstormende Nederlandse tennistalenten worden voortaan gesteund door Peugeot Nederland. Tallon Griekspoor (20), Botic van de Zandschulp (22), Tim van Rijthoven (20) en Ryan Nijboer (18) krijgen steun in hun sportieve carrière.

Zlatan Ibrahimovic nieuw WK-boegbeeld Visa
Visa heeft profvoetballer Zlatan Ibrahimović aangekondigd als het nieuwe gezicht van zijn wereldwijde campagne in aanloop naar het WK Voetbal deze zomer in Rusland. Visa is officiële betaalpartner van FIFA.

Viktor&Rolf ontwerpen betaalpas voor ING
Kunsthal Rotterdam en hoofdsponsor ING delen de missie om kunst en cultuur toegankelijk te maken voor een breed publiek. Voor ING is een speciale Viktor&Rolf betaalpas ontworpen, die klanten kunnen aanvragen via MijnING.nl.

Simon Lévelt sponsor Van Gogh Museum
Simon Lévelt is sponsor van het Van Gogh Museum. Door middel van een financiële bijdrage ondersteunt het koffie- en theebedrijf de totstandkoming van lezingen, onderzoek, workshops en interactieve presentaties in de museumcollectie.

Olympische campagnes van Samsung, KPN en Gazelle oogsten meeste waardering
De beleving van de Winterspelen in Zuid-Korea lag in Nederland op een wat lager niveau dan rond de drie vorige Olympische Spelen. Het aantal grootschalige (activatie)campagnes was relatief beperkt. De campagnes van Samsung, KPN en Gazelle werden het meest gewaardeerd.

IEG 2018 duikt diep in sportmarketing
De mondiale sponsorbranche is deze week bijeen in Chicago. De IEG Sponsorship Conference gaat vier dagen lang in op de nieuwste ontwikkelingen in sponsoring en marketing. MarketingTribune zet de highlights op een rij.

Opel presenteert onderzoek onder fans naar Feyenoord-DNA
Het onderzoek naar het 'Feyenoord-DNA' is gepresenteerd. De Rotterdamse club is de eerste voetbalclub ter wereld waarbij DNA-onderzoek is gedaan onder de eigen supporters. Dit gebeurde op initiatief van sponsor Opel.

Buro22 richt zich op branding van vrouwen in sport
Vrouwen in de sport het podium geven dat ze verdienen, ook buiten het veld. Dat is het doel van 'Sportwomanagement', een nieuw initiatief van Buro22, het bedrijf van Suzanne Amijs en Anouk Dijkhoff.

Energiedirect geeft PSV-stadion één dag aan amateurclub
Een amateurvoetbalclub wordt op 19 mei voor één dag baas van het Philips Stadion. De club verhuist die dag met alles en iedereen naar het stadion van PSV, inclusief koffiedame, materiaalman en stadionspeaker.

Vertrek iSkate bedreigt Team Plantina
Het schaatsen verliest weer een sponsor. De overkoepelende organisatie iSkate houdt in de huidige vorm op te bestaan. Daaronder vallen Team Afterpay (waarvan de naamsponsor al stopte) en Team Plantina.

Rai sponsor van basketbalclub Apollo
Basketbalclub Apollo en Rai Amsterdam gaan samenwerken. De beurs- en congreslocatie wordt de nieuwe rug- en livestream-sponsor van de Amsterdamse basketbalclub.

Het onmogelijke mogelijk maken
Inmiddels ben ik alweer 25 jaar met mijn huidige vrouw en even zolang ondernemer. Ik ben dus niet meer zo snel onder de indruk van een marketingcampagne. Toch kwam ik gisteravond stuiterend in huis.

Alfa Romeo vervangt Mercedes-Benz bij PSV
Alfa Romeo is komend seizoen de automotive-partner voor PSV. Driessen Autogroep wordt samen met het Italiaanse automerk drie jaar Official Sponsor van de club, als vervanger van Mercedes-Benz.

Duracell-konijn maakt comeback
Het iconische Duracell-konijn keert terug in een tv-commercial. De pluche knuffel, dit jaar 45 jaar oud, neemt het in een hardloopwedstrijd op tegen valsspelende konijnen. De campagne bouwt toe naar de Amsterdam Marathon, waarvan Duracell sponsor is.

Centric blijft hoofdsponsor KNWU
IT-bedrijf Centric en de KNWU zetten de samenwerking voort. Centric blijft hoofdsponsor van het Nederlandse wegwielrennen voor tenminste één jaar.

Telegraaf maakt branded museum-special Vrouw
De Museumvereniging is een samenwerking aangegaan met TMG om de Nationale Museumweek te promoten bij het brede publiek. Het resultaat is een museum-special van Vrouw, gemaakt door TMG Natives en de reguliere redactie.

NTB en Runner's World lanceren magazine Triathlon
Triathlon wint steeds meer aan populariteit in Nederland. Om die reden lanceert de Nederlandse Triathlon Bond (NTB) in samenwerking met Runner’s World en Bicycling het magazine Triathlon.

Essent kiest André Hazes als boegbeeld
André Hazes is het nieuwe gezicht van Essent. De volkszanger wordt, samen met zijn vriendin, het boegbeeld van de energieleverancier. Hij zal vanaf 10 april op verschillende manieren de boodschap ‘Lang Leve Thuis’ uitdragen.

VODW verbindt zich aan Zomercompetitie van KNHB
De Koninklijke Nederlandse Hockey Bond gaat samen met VODW een samenwerking aan met de Zomercompetitie. Dit bedrijfshockeytoernooi wordt al enkele jaren georganiseerd in de zomermaanden. Met deze samenwerking breidt de KNHB zijn hockeyaanbod uit.

Tinder vormt #perfectmatch met Manchester City
Manchester City is een partnership aangegaan met dating-app Tinder, onder het motto #perfectmatch. De timing is curieus, want de club speelde gisteren een kansloze match tegen Liverpool in de Champions League.

PSV strikt GoodHabitz als rugsponsor
GoodHabitz tekent een vierjarig contract als partner van PSV. De marktleider in Nederland op het gebied van online trainingen start vanaf komende zomer met één seizoen als rugsponsor.

Arena heet komend seizoen Johan Cruijff Arena
De kogel is eindelijk door de voetbalkerk: de Amsterdam Arena krijgt vanaf het begin van komende voetbalseizoen officieel de naam van Johan Cruijff. Daar ging twee jaar discussie over (sponsor)rechten aan vooraf.

Digitale collectebus Icemedia voor WNF-actie
Er zijn nog maar 3.900 tijgers in het wild over. Team Tijger is de naam van de campagne van het Wereld Natuur Fonds. Met een door Icemedia ontwikkelde digitale collectebus kunnen WNF-Rangers een eigen actiepagina aanmaken, waarop ze donaties kunnen ontvangen.

Amstel Gold Race werft alternatieve Ronde-Miss
De Amstel Gold Race is op zoek naar de rondemiss en -mister voor de aankomende editie op zondag 15 april. Ditmaal wordt niet op uiterlijk geselecteerd, maar op passie voor wielrennen.

Libéma vervangt Ricoh als tennis-sponsor Rosmalen
Het tennistoernooi in Rosmalen draagt vanaf dit jaar de naam Libéma Open. Hiermee komt na twee jaar een einde aan de naamsponsoring door Ricoh.

Rabobank en Nevobo serveren 'smashing salade'
Rabobank heeft zich als sponsor verbonden aan volleybalbond Nevobo. Dat niet alleen: beide partijen starten ook een driejarig foodprogramma. Verslag van de duurzame lancering, in een kas. ‘Smashing salade!’

Renault partner Dutch Design Week
Bezoekers van Dutch Design Week kunnen zich voor het eerst laten vervoeren per elektrische auto. Renault zet 45 exemplaren van de elektrisch aangedreven Zoe in als ‘design ride’ voor het vervoer van en naar de verschillende locaties in Eindhoven.

Mojo zoekt startup als festival-sponsor
Startups zijn hot, zowel bij politiek als bedrijfsleven. Wat muziekorganisator Mojo betreft kunnen ze zelfs hoofdsponsor worden van een festival.

P&G steunt 500 atleten Special Olympics
Special Olympics Belgium, de Olympische organisatie voor atleten met een verstandelijke beperking, lanceerde deze week zijn 'Dare To Sponsor'-campagne. Daarmee werd het bedrijfsleven uitgedaagd om SOB-atleten te sponsoren.

Seat en Red Bull stuwen Kjeld Nuis naar record
Kjeld Nuis heeft samen met Red Bull en Seat in Luleå in Zweeds Lapland een snelheidsrecord gevestigd. Nog nooit eerder was er iemand sneller op de schaats: 93 km/u, in de slipstream van een Seat.

Voetbal Inside verhuist van RTL naar Veronica
Alweer een opmerkelijke transfer in tv-land: Wilfred Genee, René van der Gijp en Johan Derksen verruilen deze zomer RTL voor Veronica. Dit is een nieuwe machtsgreep van John de Mol, die net ANP heeft gekocht.

Rabobank is nieuwe sponsor van Nevobo
Rabobank is de nieuwe sponsor van volleybalbond Nevobo. Samen lanceerden beide partijen een driejarig foodprogramma dat gezonde, duurzame voeding moet stimuleren. Eyecatcher is een 'Volley Bowl' gevuld met seizoensgroenten.

New Heroes heeft basketbal-primeur met eSports
New Heroes stapt als eerste Nederlandse basketbalclub in eSports. Met een eigentijds creatief concept wil eigenaar Bob van Oosterhout (Triple Double) een nieuw hoofdstuk toevoegen aan het Bossche basketbal.

Hummel en Go Ahead Eagles vieren jubileum met #mijnshirts
Komend seizoen draagt Go Ahead Eagles voor het 30e jaar tenues van Hummel. Reden voor club en kledingsponsor om samen met supporters verleden, heden en de toekomst te verbinden. De fans bepalen welk thuis- en uitshirt komend seizoen een comeback maken.

Energiedirect stopt als hoofdsponsor van PSV
Energiedirect.nl verhuist per 1 juli 2019 van de borst naar de rug van het PSV-shirt. De huidige hoofdsponsor van PSV tekent een nieuw driejarig contract. De eerste twee seizoenen als rugsponsor, daarna gaat de energieleverancier in de sponsorpiramide van PSV verder als partner.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
- Abonneren
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
- ✔ Gratis tablet versie
Meest gelezen
- NieuwsBuro22 richt zich op branding...18084x
- NieuwsIEG 2018 duikt diep in...16303x
- NieuwsEnergiedirect geeft PSV-stadion...16086x
- NieuwsOpel presenteert onderzoek naar...15781x
- NieuwsSimon Lévelt sponsor Van Gogh...14751x
- NieuwsVertrek iSkate bedreigt Team...12730x
Vacatures
- Marketing en Communicatie Specialist...
- Head of SEA (Amsterdam)
- Senior Marketing Analyst...
- Omnichannel Manager - Fashion Europe...
- Directeur Communications &...
- Studio Piraat zoekt ervaren senior...
- Brand Manager Benelux (Harderwijk)
- E-businessmanager (Amsterdam)
- Formulemanager Front Office (Zwolle)
- Manager Channelmanagement FBTO...
Laatste Nieuws
- Verstappen, Ricciardo en Coulthard... 19-04-2018
- Roompot blijft hoofdsponsor... 19-04-2018
- Peugeot steunt nieuwe tennisgeneratie19-04-2018
- Zlatan Ibrahimovic WK-boegbeeld Visa18-04-2018
- Viktor&Rolf ontwerpen betaalpas voor... 17-04-2018
- Simon Lévelt sponsor Van Gogh Museum13-04-2018
MarketingTribune Events
- 17mei 2018
Nationaal Customer Contact Congres
- 21jun 2018
NIMA Marketing Day
- 11sep 2018
Influencer Marketing Event