Unilever en de strijd tegen voedselmythes

Unilever en de strijd tegen voedselmythes
  • Food-en-retail
  • 28 feb 2018 @ 09:05
  • 9819 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • MarketingFood

Het Voedingscentrum mag fabeltjes van zelfbenoemde foodgoeroes en -vloggers wel wat vaker tegenspreken, vindt Unilever. Want wie vertrouwt Unilever? Intussen lijden diverse merken er wel onder.

Unilever heeft een haat-liefdeverhouding met internet. Keith Weed, de internationale marketingdirecteur van Unilever, had recentelijk een stevige waarschuwing voor techreuzen als Google en Facebook. Waarom zou Unilever nog langer advertentiegeld steken in een moeras waar klanten niet kunnen vertrouwen wat ze zien?

En dan nog een mogelijk heikeler kwestie: wat te doen met fakenews over voedsel door zelfbenoemde foodgoeroes en -vloggers? Lees hier verder.

(bron: NRC)

Deze week verschijnt de Top 100 Adverteerders in de MarketingTribune print-editie. Hierin prolongeert Unilever haar koppositie. Read all about it.


Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken