Netbooster investeert miljoenen en heet nu Artefact

Netbooster investeert miljoenen en heet nu Artefact
  • Bureaus
  • 1 feb 2018 @ 00:32
  • 16155 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • MarketingZakelijkBrandingStrategie

Volgend op de recente fusie van NetBooster en Artefact is het aandelenkapitaal verhoogd om wereldwijd het full-service aanbod aan geïntegreerde marketing, consulting en technologie-diensten verder te ontwikkelen. Het bureau zal verder gaan onder de naam Artefact.

NetBooster een toonaangevend onafhankelijk internationaal bureau in digitale performance marketing, bevestigt de succesvolle kapitaalverhoging door middel van private plaatsing. De Groep onthult tegelijkertijd haar nieuwe wereldwijde naam en slogan: 'Artefact - Marketing Engineers', die de ingrijpende transformatie van de afgelopen maanden belichaamt. Tevens zijn veranderingen in het bestuur van de groep bekrachtigd. Al deze aankondigingen vertegenwoordigen de officiële lancering van het strategisch plan 2018-2020 dat in november 2017 werd gepresenteerd aan de financiële markten. 

Er is 15,5 miljoen euro opgehaald om de internationale uitrol van de nieuwe propositie te ondersteunen. Volgend op de al eerder aangekondigde plannen om de omzet te verdubbelen, biedt het succes van deze financiering de groep een nieuwe groei impuls om haar ambitieuze 3-jaren plan te realiseren. Het stelt Artefact in staat om haar team van experts over de hele wereld te versterken en zijn investeringen in R&D en gepatenteerde technologieën te verhogen. De financiering faciliteert tevens mogelijke nieuwe overnames die de verder groei in expertise en internationalisering mogelijk maakt om de winstgevendheid en ambitieuze groei te realiseren. 

NetBooster wijzigt naam in Artefact 

De naamswijziging en rebranding is een logisch gevolg van de ambitieuze strategie om het eerste wereldwijde bureau te zijn dat zich richt op het aanbieden van strategische consultancy op het gebied van digitale marketing met data en kunstmatige intelligentie als uitgangspunt. Artefact wil een strategische partner zijn voor merken die hun marketingstrategieën willen stroomlijnen en optimaliseren 

'Ons doel is om wereldwijd één merk te creëren. Het is een volgende belangrijke stap in ons doel om de bedrijfsprestaties van onze klanten te verbeteren', vertelt Guillaume de Roquemaurel, CEO van Artefact. 'Met de toevoeging van deze nieuwe mogelijkheden kunnen Artefact-kantoren overal ter wereld uitdagingen aangaan waarmee adverteerders internationaal worden geconfronteerd en waarbij het belangen van onze klanten voorop staat.' 

Vincent Luciani, Groep COO van Artefact, vult aan: 'We geloven dat we de unieke positie hebben om de best mogelijke marketing- en datagedreven oplossingen aan te bieden met onze nieuwe diensten. Ons nieuwe aanbod is gebaseerd op consulting, digitale marketing en technologie (gericht op Kunstmatige Intelligentie en big data-ecosystemen). Dit vertegenwoordigt de toekomst van marketing en deze combinatie zal onze internationale groei leiden.'

Lennert de Rijk, Directeur BeNeLux & Nordics en lid van het Strategic Committee van de Groep: 'Adverteerders zoeken nationaal en wereldwijd een partner om met behulp van de juiste datatoepassingen hun klanten beter te bereiken en relevant te zijn om de digitale en omnichannel prestaties te verbeteren. We zijn trots dat we als zelfstandig en onafhankelijk bureau met ruim 1.000 consultants op het gebied van marketing, data science, creatie, consulting en technologie een bepalende rol spelen en deze verder kunnen uitbreiden.'


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken