Briljante WK-stunt: Jupiler verandert merknaam in Belgium

Briljante WK-stunt: Jupiler verandert merknaam in Belgium
  • Bureaus
  • 21 feb 2018 @ 09:32
  • 33910 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • WK VoetbalActivatieVoetbalMerkenCampagnes

Jupiler verdwijnt uit de schappen. Dat was de boodschap die de afgelopen dagen heel België in zijn greep hield. Het populairste biermerk van België haalde alle kenmerkende verwijzingen naar het merk van de brouwerij in Jupille en weigerde vervolgens alle commentaar. Het bleek een WK-stunt: het merk heet tijdelijk Belgium.

Tijdens een door AB InBev speciaal belegde persconferentie werd dinsdag duidelijk dat dit de aftrap is voor de grootste WK campagne ooit, ontwikkeld door The Communication Company (TCC) uit Breda. Nooit eerder ging een biermerk zo ver in haar steun aan een nationaal voetbalteam. De brouwer laat haar eigen merknaam verdwijnen en brengt tijdelijk 'Belgium' op de markt.

Het recept is identiek, enkel de naam verandert in aanloop naar de matchen van de Rode Duivels. Belgium-bier lanceert ook een bijhorende TV-campagne, supportersmateriaal en –acties voor de horeca en unieke gadgets en promo’s voor de retail met daarop de hashtag #WeAreBelgium.

Supporters-rollercoaster

'De huidige generatie Rode Duivels is meer dan ooit in staat om ons als Belgen trots te maken en wij leven 100% mee. We verenigen ons allemaal onder één vlag en brouwen vanaf februari Belgium bier. Met Belgium en bijhorende hashtag #WeAreBelgium creëren we een vijf maanden lange supporters-rollercoaster van wow’s en wauw’s', zegt Dimitri van Loock, marketingmanager van Jupiler BeNeLux.

Cees Faes, ceo van TCC: 'We zijn natuurlijk super trots om als Nederlands bureau de grootste Jupiler campagne rondom de Rode Duivels en het WK te maken. Een campagne waarin iedereen afstand doet van zijn of haar identiteit om samen voor één natie en één team te staan. En aangezien Nederland niet meedoet op het WK kunnen wij nu ook met ons hele hart zeggen We Are Belgium!'


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events

Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken