Dacia: klant kiest voor minder, maar beter

Dacia: klant kiest voor minder, maar beter
  • B2b
  • 5 mrt 2018 @ 14:50
  • 14624 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • Producten en diensten

In minder dan 15 jaar is het modellenaanbod van Dacia uitgegroeid tot 6 modellen, zonder af te wijken van een belangrijk basisprincipe: de beste prijs-prestatieverhouding op de markt.

Onlangs werd de mijlpaal van 5 miljoen verkochte voertuigen sinds 2004 bereikt, en 1 miljoen in Frankrijk. Deze mijlpaal volgt na het recordjaar 2017, waarin:

•             De Sandero eindigde als de bestverkochte auto in Europa in de particuliere markt.

•             Het verkoopvolume met 12% toenam tot 655.000 voertuigen.

•             Het verkoopvolume of marktaandeel in 25 Dacia-markten naar recordhoogte steeg.

Fan

Verkoop- en marketingdirecteur François Mariotte: ‘Dacia past perfect in nieuwe consumptiepatronen waarbij klanten kiezen voor minder, maar beter. Ze kiezen voor duurzamere kwaliteitsproducten, voor de juiste prijs en zonder concessies te doen op het gebied van comfort of esthetiek. Dit is een belangrijke trend die gaande is in de meubel-, luchtvaart- en modebranche. Dacia is de enige autofabrikant die op deze trend reageert en zo miljoenen klanten in staat stelt te genieten van een nieuwe en betrouwbare auto tegen een onverslaanbare prijs.’

Er is volgens Mariotte een sterke band ontstaan tussen het merk en de klanten van Dacia, die nu vooral fan zijn. Sinds de wedergeboorte van Dacia in 2004 heeft het merk zich altijd afgezonderd van de menigte en geweigerd mee te gaan in de strijd van andere merken die elkaar continu willen overtreffen. In plaats daarvan heeft Dacia zich nadrukkelijk geconcentreerd op wat klanten nodig hebben, en dat goed te doen.

Dacia Lodgy

Nieuw voor 2018 zijn de zeven individuele ‘Smart Seats’ voor de Dacia Lodgy. De derde zitrij bestaat nu uit twee separate stoelen, die afzonderlijk van elkaar verstelbaar en neerklapbaar zijn. De zitplaatsen zijn ruim en comfortabel en daarmee ook geschikt voor volwassenen. Bovendien zijn de zesde en zevende stoel eenvoudig uitneembaar, waardoor een vijfzitter met een grote bagageruimte ontstaat.

Limited Edition Stepway

Dacia presenteert op de Autosalon van Genève ook een nieuwe, gelimiteerde versie van de Stepway-uitvoeringen van de Sandero, Lodgy, Dokker en Logan MCV. De Limited Edition heeft een onderscheidende uitstraling en voegt voor het eerst climate control toe aan de Sandero en Logan

 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • NIMA Expertgroep Business-to-Business