[NMD 2018] Van het Leger tot het Leger des Heils

[NMD 2018] Van het Leger tot het Leger des Heils
  • Algemeen
  • 18 apr 2018 @ 08:41
  • 21062 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • Evenement

Het sprekersprogramma van NMD 2018 is bijna rond. In totaal komen 68 marketeers van evenzoveel organisaties hun ervaring delen en evenals vorig jaar zijn de presentaties verdeeld over tracks, waarbij iedere track een deelonderwerp van het marketingvak behandelt.

Naast een meer algemene uiteenzetting over hun marketingstrategie lichten de sprekers delen van hun marketingbeleid eruit om insights en praktijkervaring te delen. Naast grote en indrukwekkende corporates, heeft ook een aantal unusual suspects zijn medewerking toegezegd. Volgens programmamanager Luuk Ros van Nima was de verlanglijst waarmee hij en zijn team aan de slag zijn gegaan ambitieus: ‘De voorbereidingen voor de dag lopen al een jaar, maar dit is wel de periode waarin het moet lukken natuurlijk. De deelnemersaanmeldingen gaan een stuk harder dan vorige editie. Eigenlijk vragen we aan alle sprekers om iets terug te geven aan het vak - daar staat Nima natuurlijk ook voor - en het is dan prachtig om een paar écht grote namen aan de sprekerslijst te mogen toevoegen. Je gaat marketeers van Rabobank, Heineken, Unilever, Telfort, Aegon, Rituals, Bijenkorf en Mauritshuis echt niet zo snel op een ander event zien of horen.’

Maar meer nog dan deze indrukwekkende hoogvliegers kan Ros zich ook verheugen op de écht bijzondere bedrijven en namen. Die waren vaak verbaasd over de belangstelling vanuit het ‘Ministerie van Marketing’, maar zoals de organisatie redeneert: elk festival heeft een paar stevige headliners nodig, de sfeer wordt toch vooral bepaald door de bijzondere elementen in de line-up. Ros: ‘De NMD-Adviesraad heeft heel goed meegedacht over dit soort krenten in de pap. Waar snappen ze meer over out of the box-mediadenken dan bij de recruteringsafdeling van het Ministerie van Defensie? Waar weten ze meer over purpose-denken dan bij het Leger des Heils? Waar hebben ze de customer journey beter begrepen dan bij Oogziekenhuis Rotterdam? Hoeveel méér merk kun je zijn dan Edding? Welke marketeer heeft een grotere uitdaging dan die van Philip Morris? Waar is scenariodenken beter ontwikkeld dan bij een Hoogheemraadschap? Wie begrijpt meer van een missie dan Koeckebackers? Het vergt soms geduld en overredingskracht om dat soort organisaties over te halen hun insights te delen, maar we zijn ver gekomen. Zoiets is prachtig, want marketeers blijken vaak open minded. Van alle beoordelingen in 2017 scoorden juist die bijzondere organisaties het best.’

Elk van de dertien tracks kan ongeveer honderd bezoekers kwijt, dus het belooft weer een mierennest van marketeers te worden op zoek naar het goede zaaltje. NMD18 werkt niet met presentatie-voorinschrijvingen om specifieke sprekers niet te hoeven missen. Een bewuste keuze: ‘Dat willen we niet, het mag een beetje rock ‘n roll blijven. Schuif, als je track vol zit, maar eens aan bij een presentatie van een organisatie die je helemaal niet kent en laat je verrassen. En als je écht niet achter het net wilt vissen: Op tijd bij de deur staan is de enige tip die ik kan geven.’

Inschrijven kan via nimamarketingday.nl.

Headerfoto: Cornel Vader, directeur Stichting Leger des Heils Welzijns- en Gezondheidszorg, spreekt op de NIMA Marketing Day; foto met dank aan Leger des Heils


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken